Sunday, April 6, 2014

Asramaku , syurgaku ?

Hostel Life


Assalammualaikum to alls :) hee dah lama tak update blog, hmm quite busy lately. okay kali ni aku nak stoly moly tentang asrama pulak. Hmm if korang nak tau since aku duduk asrama nii bnyk sgt aku belajar. Erti persahabatan, erti pengorbanan, erti masa itu emas and more. Fyi, act duduk asrama ni best. Best kalau semua sekepala. Yea, senior junior masuk ayor haha syiokk serious tak tipu. To the coming up SENIOR, tolonglah hentikan adat istiadat korang tu. Yea, buli fizikal ke mental ke pape jelah. Tk best weh main game mcmni. Kalau batch aku boleh je hentikan semua tu knp korang tkbole? Tk dapat ape pun kalau korang terus mcmni. Buat diorang stress teruk je. Then result down. Salah siapa? Hah korang nak? Tknk kan. Better korang buat biasa je. Jadi diri sendiri. Takde sape nak cari penyakit. Bahagia je. Kan syok kalau dengar mcmtu? Heh sape yg ada perasaan je yg faham ape yg aku cuba sampaikan. Okay aku Nur Izmira Mohd Idrus sah menjadi penghuni Blok Bestari bagi sesi 2012/2013 :) Terima kasih Ummi (warden blok B) kerana masih menerima saya :') Hmm bnyk kenangan dalam blok B ni, ye kenangan pahit manis yg aku tkkn pernah lupa. Suka duka bersama, share story, share probs, time sukaneka yg tk tahan tu xD awal tahun buat dkt blok hbes baju lawa habissss, akhir tahun buat tang sini sana sinun aha syiok weh segak aih muka kitorg time tu haha, lepaking dkt bilik tv sambil makan pizza/roti bun, lepaking dorm lain, buat hingaq, buat video gila-gila, lepak/study bilik prep paras atas bawah tengah, solat kt surau/dorm, jamuan blok, jamuan hari raya, jamuan asrama gemilang '13, majlis beradab, beli tiket bas dkt penyelia asrama bole balik awal pagi hoho, sukanrakyat, riadah pagi petang, program 5S yg kitorg dok buat 3 bulan berturut-turut fuhhh capet tapi best, got-roy, malam kebudayaan, main tepung, main ayor, rebut public phone, roll-call blok/asrama, spotcheck, snap pitcha sesama, qiyamulail and more. Aku syg diorang sgt dan skrg ni pun dah start rindu diorang semua ohmaiii :( Okey aku nak story sikit pasal penghuni blok B especially Kamar Sejahtera (B6). Psst, aku tk cita pasal hampa tk bermakna aku lupa hampa nohh?

2012

Okay if you ask me bout last year, hmmmph no comment :) Niat di hati bukan nak mengutuk, cuma nak habaq. Macam aku bgtau tadi, batch kitorang yg HENTIKAN ADAT ISTIADAT diorang. So faham faham jelah. Aku maafkan diorang tapi aku tkkn lupa apa yg diorang dah buat dkt kitorang. Aku niii ishh jenis maleh nak gaduh gaduh ni. Tk matang k tk matang. Hidup suka berdengki lah ape lah. Heshh kemon lahh, dunia dah maju kita bila lagi? Okay tipulah kalau aku ckp aku tk syg diorang. Weh aku respect diorang kot tapi makin lama semua tu pudar. Sbb apa? sbb attitude diorang. Aku tk tahan doe tapi aku sabar. Aku pikir diorang senior pangkat kak kott senior en boleh buat ape saje kita ni junior ada apaa? Kang melawan ckp kitorang junior pelaq pulakk. Sampai kitorg cakap benda betul pun orang dah tknk percaya. Ape boleh buat? redho. Pernah sekali diorang hampir kena buang, ada malam tu aku menangis teruk diorang boleh kata aku menangis air mata palsu? See, sia-sia aku respect diorang as my senior, aku syg diorang mcm siblings aku sendiri tapi ni yg aku dapat? Hooo bravo bravoo! Okay let's start with SN. Dia ni act baik, pandai elit sejarah nii haha. Aku ingat lagi awal tahun lepas punya la baik papehal tolong aku itu ini, ajor aku itu ini sampai dia lah lantik aku jadi Biro Akademik (BA) Blok B even sementara je. Terima kasih sbb percaya dkt aku, bagi amanah dkt aku. Aku hargai sgt apa yg dia dah buat utk aku selama ni. Haha cara dia cakap pun aku still boleh terbayang sampai skrg xD dia ni...senior kesayangan aku..DULU. Okay next, PMS. Dia ni pun baik sebenaqnya. Udah ler baik, pandai pulak. Time awal tahun '12 dia laa rajin bgtau kitorg itu ini. Dulu aku rajin lepak dgn dia sampai ke pagi buta dia ajar aku maths sampai menangis aku sampai tertido dia tapi dia tk kesah, dia suruh kejut jugak kalau ada apa-apa nak tanya hmmm tapi itu semua dulu skrg dah tak lagi. Dia rajin renyeh, kalau boleh kasi nampak gusi kalau dia sedih pun dia senyum jee. Aku ingat lg dia ajak tido rumah dia tapi aku tolak sbb aku dah janji tido rumah member tk silap dia siap peringatkan member dia "simpan nugget sikit untuk mira" aku dgr aku terharu weh. Then, ER. Okayy dia ni kecik mcm aku. Dia ni tkbole sentuh sikit haha bab bab luahan hati serah kt dia bole kasi non-stop motivation muehehe rindu nak tlg dia jual wedges wuwuu. Okay pastu, FF. Dia ni cun melecun hot meletops gitu. Aku rindu nak makan simpul kasih dia terbaik wokk! hahaha dia kalau dress up pun huish mcm model bakhangg haha k. Then aku tkkn lupa time malam 'bermaafan', sampai kt dia je salam peluk then dia bisik "kak fau syg mira". bukan aku sorg jeh, dia buat mcmtu kt semua junior dia. tapi aku tau itu semua zaman kegemilangan kitorg dulu. Next, IS. Nampak je garang tapi dlm hati ada taman wooo. Skrg dah tkbole tgk senyuman manis dia. Suka dgr cara dia ckp haha. Last but not least, AS. Diaaaaa ni tk amek port sgt kalau kitorg ada probs. Dia ni aku suka tgk gelak tawa dia hahaha mcm mau tkmau xD Dia ni rajin jugak lepak sesama, sekepala tapi itu semua dulu. See, DULU. Gurauan, senda tawa, study group, lepaking, gossip, luahan hati, main ayor dlm toilet and baaaanyak lg.  Takde dah semua ni antara kita. Aku rindu, rindu sgt... Walau apa pun yg terjadi, aku akan tetap syg and rindu diorg. Aku takkan lupakan jasa diorg dkt aku selama ni. Thank you Senior. Wahai seniorku, NUR IZMIRA BINTI MOHD IDRUS ingin memohon seribu kemaafan jikalau ada segala TER ke kak kak sekalian. 
Assalammualaikum :)


2013

Okayy, tadi senior skrg junior pulak. Alhamdulillah, kitorg dapat junior baik-baik :) dulu senior rajin buat roll-call tapi kitorg tk pernah buat dkt junior. Just tunjuk cemana 'roll-call' biaq depa tau kang tktau pulak org tanya cemana kan. Meh nak cita sorg sorg, AN. Dia ni baik, kalau mintk tlg on sajee. Dia ni penyabar, org sakitkan hati dia diam jee. Tapi kalau dah tk tahan sgt mai cari aku luah segalanya. Dia ni tabah, lantaklah org buat dia mcm mcm dia okay jee. Dia penyuntik semangat aku bila aku down. Dia selalu ada bila aku perlukan. See, kitorg mcm kawan je kan? Heh mmg. Kitorg panggil nama je, tk perlu kak kak bagai. But sometimes ada jugak yg nak panggil 'kak' kitorg okay jaa. Dia ni comel, opss sorry. Bazet comel hahahah k. IG, dia ni kakyonggg ganu mariii hahaha ganu kitooo xD pesanku buat dia "nanti balik hostel bwk keropok lekor, sata/bebotok/otak-otak ye" hahaha mmg sungguh bwknyee, ape lagi layannnn haha. Suka dgr and suka ajuk ckp dia bhahaha. SA, Baik orgnya, bab bab nasihat kasi kt dia, cara dia ckp terngiang-ngiang weyy haha dgn cara dia sekali hahaha kelakar plus omeyy tahu? org bwh katil aku je pun muehehe. NA, a big fan of Adi Putra weyh , hahaha cendoiii kulim lai lai lai nanti pi k? Ahahah dia ni sgt baik, orgnya pun cool jehh, cara dia pujuk and merajuk manja giloo xD Last but not least, NH. The hottest and richest oneee haha dia pantang dikacau ibunya dicari hbes laa public phone penuh $$ syiling dia jaaa xD dia stylooo, pandai dress up dan sgt manjaaa. Dear Juniorku, NUR IZMIRA BINTI MOHD IDRUS juga ingin memohon seribu kemaafan jikalau ada segala TER ke dik dik sekalian. Assalammualaikum :) Okayy, next sebaya dgn aku pulak hee. OY, okay dia ni tahun '12 je satu dorm satu blok katil sebelah mai tahun '13 dah tak lagi :( pasaipa jgn ditanya. Dia baik sgt, dia ni pun penyuntik semangat aku bila aku down. Dia pun selalu ada bila aku perlukan. Even dah tak satu blok, kitorg still contact. Kalau terserempak je mesti tegur. Kdg aku pi kelas dia, kdg dia mai dorm aku untuk sesi luahan hati hahaha. Senyumannya manis, sesiapapun yg melihatnya pasti tergoda xD hmm kt mana2 pun selalu berkepit tapi dulu jelaa, skrg dah tak lg. Lagi2 nak dkt exam, mmg jarang ah nak jumpa. Aku rindu senda tawa kitorg, gossip, makan sesama, dia ikat rambut aku, dia jahit pape jelah utk aku, nyanyi, teman pi toilet, suap aku pape jela, ajor maths, story her life to me, tido dgn aku, nasihat aku ,pujuk aku, menggila setiap masa, menggedik depan camera sama-sama takde dah semua tu weh. Dah ler jauh, dia stay Kota Tinggi, Johor. Hmmm :'/ NH. Okey dia ni act tk rapat sgt time '12 mai '13 cenggini haaa rapat mcm belangkaih hahaha pi mana wajib berdua haha sampai rajin tido rumah dia haha rindu woi nak masak sesama lepak sesama amek result pun sesama hee. Result pun lebih kurang jaa cuma dia elit sikit hahaha. Weh, thanks tau dulu kau rajin jadi 'makguard' aku. Hargai sgt. :) AM, wootwoot Raja Gelak Sedunia mariii xD woi kalau kome dgr dia jerit, gelak huishh bole pecah gegendang telinga haahah. Dia ni sporting, happening, senyuman yg menawan ngeee. Rakan 'musuh' aku jugak haha kitorg rajin bergaduh lantaklah perkara tu kecik ke beso ke mmg meletop dunia kalau kitorg bergabung xD kdg gaduh manja kdg tak hahaha see, kitorg gaduh mcm mana punn, kitorg still contact sampai skrg. :) Itulah namanya persahabatan kekal selamanya :) kalau bole buat ranking rakan 'musuh', dia first weh hahaha. Weh, thanks tau kau selalu jugak ada bila aku perlukan kau. Lebih2 lg psl dotttt hahaha, kau sanggup korban masa demi teman aku, tlg settle probs, jadi minah despatch haha kita menangis sekali dulu, padahal bukan salah kau pun, benda nak jadi dia buat aku mcmtu :') Then, time balik hostel dari jauh lg kau nmpk aku kita lari kau dukung aku peluk kau sampai terpusing aku bhahaha rinduuuu T.T kita buat dunia ni mcm kita punya, buat hal sendiri hahahah k. KA, dia ni jetjet tapi cantik mcm barbie doll. Kitorg suka melawak kasaq haha cara nak pujuk aku? "mira satgi aku bg MP3 kt hg" haha dia tau aku suka layan laguuu :p dia neh nampak je garang tapi sebenarnya syg haha faham? tenenee. Weh, thanks dulu kau tlg satukan kitorg balik even aku tk mintk and even benda ni kejap jea. Takde dah ko nak ajar aku buat origami..jahit bantal kesayangan aku-domo..buat biskut marie utk aku takde dah semua tuu :( Last but not least, NH kerempenggg hahaha dia baik, hidung mancung lawa bakhiangg, pantang buat bising bila dia dibuai mimpi, kdg garang spt. singa tapi kejap jee haha kelakoo bila kitorg usik diaaa xD Kau pun thanks weh pi dm ke bilik prep ke kelas ke dewan mutiara ke ko selalu tunggu aku and yeah I'm the only one yg rajin teman you pi toilet tgh malam pagi buta haha takkanku lupa itu xD thanks jugak sbb ko ada jumpa dia and said "hg buat apa kt mira?" haha jgn main2 bila dia dah mengaumm  xD ouh ye tak lupe jugak , SK ! hok ni lg laaa awal tahun '12 dah pindahhhh ;( serious sedih! aku ingat lg last lepak dgn dia pun dkt bilik iron wuwuwuuu deep T.T dia ni surely baik, bijak, friendly haa waa syg rindu sama luuu. And tk lupe jugak NN ! dia ni pun sama, baru masuk dah keluar asrama :( jadi budak outsider hmm tapi dia ni okay, baik and peramah :) loves! Okay girls, NUR IZMIRA BINTI MOHD IDRUS juga sekali lagi ingin memohon seribu kemaafan jikalau ada segala TER dkt awak semua. And yeah, saya NUR IZMIRA BINTI MOHD IDRUS ingin memohon sejuta kemaafan jikalau ada segala TER TER dkt penghuni Blok B , warga KVSPII dan pembaca setia blog miaa :) Maafkan saya. Sekian, terima kasih :]


Kenanganku di KVSPII 


kursus penyembelihan ayam :)

kamar sejahtera (B6) :) incomplete without k.a and sueeee

makan besaq haha lepasni takdak dah mcmni time bukak posaa ;(

got-roy w/ kakyong ganu kt luar dorm, gayat woo hahaha tapi best main panjat panjat nii :p

gwiyomi w/ junior bazet kiuts hahaha miss you dear

pertukaran hadiah dgn budak dorm :) aku bg org hat no 4 tuu, aku dapat hat no 6 tuu ouch tqsm sueee!

prep malam - time ni hida hasut aku hahaha tgk tu snap pict aku senyap senyap tibai kang xD 

hidupku di asrama haha ce kome tgk rak buku tu? hat dua yg tersusun rapi tu ehem aku punya lettew :3
makanan pun layan pama jee maggi kurengg ayaq dutch lady milo semua sapu hahah see my loker,
act tk pandai sgt menghias ni so mampu tulis quotes then tempek haha tgk dorm aku hee kemas plus bersih dak? act ada hias something tp tk nmpk sgt and cadar dia act colour pink bukan putih k origami love tu pulak especially for my dormmates (sebaya dgn aku) and classmates apakk rinduu


jamuan raya :) simple je aku maleh nak voguee mcm org lain haha

ohyeah ft. kakyong ganu kitooo haha

last outing w/ them hm hm kakyong tk ikut :( btw aku ingat lg kitorg kena kejar anjing duhh dahla aku fobia xD amni semangat je bwk ranting kayu kononnya nak pi serang hat len bwk seketul batu kononnya nak baling lastlast semua lari haha aku pun tk pikiaq apa dah aku pecut then main lepas je batu kesian junior aku sorg sape tah belakang aku hahaha aku tkkn lupa semua ni :')

majlis beradab :) w/ papa ayahanda daddy hoho kau nmpk tk punya taiko kitty and kakyong pakai baju kurung bebas hahaha JK

heh snapping jap before dibuai mimpi hikhok luar dorm pun jadi hmm kakyong takde lg aiyoo

malam kebudayaan puteri :) hee omey tak? congrats juniors from Blok B (blok cek , bangga sat :P ) cause juara pertandingan tarian endang :) I'm so proud of ya olss. Tk sia-sia korg berlatih siang malam. Sifu pun omey hebat belaka. Congrats to Afee too cause naib johan pertandingan menyanyi hehehe mmg kaki karok ni :p ohya she's from Blok F and dia ni budak kelas aku wahwah tahniah sekali lagi! Tk lupa juga hat lenlen pun hebat jugak, tahniah!

sepanjangku di asrama. outing je kejenye. ni pun tk cukup. bnyk lg gmbrnye. ce tgk gmbr tgh tgh tu. haha gmbr rumah. future planning aku dgn budak dorm. tinggal kenangan :')

ni gambar sukantara/sukaneka/sukanrakyat mana satu pun aku tk pasti. aku lupa haha terok betoii -.-

happy birthday sueeee hahaha mandi tepung cantekk

sukaneka blok haha best. sgt best. paras atas vs paras bawah. well paras atas is the winner. always be the winner HAHA congrats yopp! 

solat terawih hmm rindu nak dgr and nyanyi sama-sama lagu yahanana 

act semua gmbr ni time '13. hat '12 takda cause pendrive lama aku kena virus so takbole tgk laa :( okay that's all for today. bye